שתף את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אחרי מלחמת העולם השנייה, תעשיית הרכב היפנית הייתה בנקודת שפל. התשתיות של המדינה כולה היו הרוסות והביקוש לרכבים חדשים היה אפסי. טיוטה כמעט הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-1949 ובשנת 1950 הייצור היה מוגבל רק ל-300 רכבים בשנה.

אבל בשנות ה-70, הסיפור היה שונה לגמרי. טויוטה (ושאר מכוניות יפניות) השתלטו על אמריקה. יותר ויותר אנשים ויתרו על הרכבים הגדולים מחברות אמריקאיות כמו פורד, שברולט וקאדילק, גרמניות כמו מרצדס, פולקסווגן ורנו ורכשו לראשונה טויוטה, הונדה וניסאן.

בשנת 1979 ג’נרל מוטורס עדיין שלטה ב-48% משוק הרכב הפרטי בארה”ב. אבל בשנת 2007, היא בקושי הצליחה להאחז ב-25% של השוק.

כיום המצב של שוק המכוניות האמריקאי כל כך גרוע שאפילו הנשיא טראמפ התערב בנושא. אבל הוא הבין שאי אפשר למנוע מאמריקאים לקנות רכבים יפנים. אז הוא האשים את היפנים בזה שהם מונעים מרכבים אמריקאיים להימכר ביפן.

איך זה יכול להיות שתוך 20 שנה, האמריקאים ויתרו על המכוניות האהובות שלהם והחליפו אותם בדגמים קטנים, בעלי מראה משעמם, עם מרכב טכני זול יותר, שבעבר היו קוראים להם “זבל אסייתי”.

הרבה אנשים חושבים שזה קרה כי המכוניות היפניות היו פשוטות טובות יותר. אבל זה לא ממש נכון.

חלק גדול מההצלחה הגיע בגלל שיווק מוצלח.

במשך תקופה ארוכה, חברות כמו טיוטה העבירו את המפעלים שלהם לארה”ב והחלו להעסיק עובדים אמריקאיים בייצור. הם גם גייסו אנשי מכירות מקומיים כדי למכור ולנהל את סוכנויות הרכב של החברה.

ככה הם טיפלו בתלונות שחברה זרה גוזלת מקומות עבודה של אמריקאיים.

הם התחילו לתת חסות לתחרויות ספורט מקומיות, קבוצות נוער ולממן עמותות ותכניות חינוכיות בכל רחבי ארה”ב. ככה הם הצליחו לכבוש את הלבבות של הציבור האמריקאי.

עם הזמן, הציבור התחיל לתפוס את את טיוטה בתור חברת מכוניות אמריקאית לכל דבר. בזמן שהחברות האירופאיות נדחקו לפינה.

חלק גדול מהמנהיגים המקומיים בקהילות בארה”ב החלו לעבוד עבור טויוטה, פתחו סוכנויות רכב, סחרו בחלפים או קיבלו תפקידי ניהול בכירים. חלק אפילו הפכו למיליונרים בדרך וכך טיוטה הפכה לחלק בלתי נפרד מהחלום האמריקאי.

פיטר לורנזו, חובב רכבים מושבע ומחבר הספר ‘ארה”ב הברית של טויוטה’, מוכן אפילו להרחיק לכת ולומר “לאמריקאים רבים, טיוטה היא יותר אמריקאית מבייסבול, נקניקיות, פאי תפוחים ושברלוט”.

בתקופה שבה אין מחסור של שירותים ומוצרים, יש חשיבות גדולה לבידול.

כל בעל עסק צריך לשאול את עצמו – איך אני הופך מעוד אופציה שאנשים בוחרים בצורה רנדומלית, לבחירה המועדפת בשוק?

זה, בניגוד למה שהרבה חושבים, לא קורה בגלל מצוינות לבדה. בחלק מהמקרים, זה לא קורה בגלל מצוינות בכלל.

זה קורה בגלל שיווק.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

0026 ספינות שרופות

הנה אחת העצות הכי מפגרות (אולי הכי מכולם) שמנטורים נותנים ליזמים, בעלי עסקים וסתם אנשים משועממים ממקום העבודה שלהם שמחפשים משמעות. בטוח שמעתם אותה מיליון פעם. ואולי אפילו עשיתם שטות והקשבתם לה. ספרו לי אח”כ איך זה הלך… למזלנו, לרוב אין “אומץ”. או יותר נכון, הם לא מספיק מטומטמים כדי לעשות את זה. אז מהי

0025 שתי מספרות

היום הסתפרתי… במספרה אמיתית. הפעם האחרונה ששילמתי עבור תספורת היה לפני שנה, כשביקרתי בארה״ב. וגם זה היה סתם כי היה לי משעמם יום לפני הטיסה חזרה הביתה ובמקרה פגשתי בחור אמריקאי בשם ״ישראל״ שהמספרה שלו הייתה באזור. לפני זה, לא הסתפרתי במספרה אמיתית, נראה לי מאז הצבא. מאז שאביגיל קנתה לי מכונת תספורת ביתית ליום

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

גלילה למעלה דילוג לתוכן