למה עסק אחד מלא בלקוחות בזמן שאחר ריק מאדם

שתף את הפוסט

היום הסתפרתי… במספרה אמיתית.

הפעם האחרונה ששילמתי עבור תספורת היה לפני שנה, כשביקרתי בארה״ב. וגם זה היה סתם כי היה לי משעמם יום לפני הטיסה חזרה הביתה ובמקרה פגשתי בחור אמריקאי בשם ״ישראל״ שהמספרה שלו הייתה באזור.

לפני זה, לא הסתפרתי במספרה אמיתית, נראה לי מאז הצבא. מאז שאביגיל קנתה לי מכונת תספורת ביתית ליום הולדת, אני פשוט מעביר מכונה על הראש פעם בכמה שבועות וסוגר עניין.

זה מרגיש לי הרבה יותר יעיל לעשות את זה בעצמי. בטוח הרבה יותר חסכוני. לפעמים הרבה יותר מהיר. לא צריך לנסוע לשום מקום, לחכות בתור ולהרגיש מחויב לעשות סמול טוק עם הספר.

אבל היום הייתי במשרד הפנים כדי לחדש דרכון. כשקיבלתי את המספר שלי, הבנתי שיש לי לפחות שעתיים לחכות. ובגלל שיש לי חתונה ביום שישי, היה נדמה לי שתספורת זו אחלה דרך לשרוף זמן.

מה שמעניין זה שהמספרה שבחרתי לא הייתה מספרה רגילה. היא הייתה מספרה של גברים, כזו שמתמחה בעיצוב זקנים.

כשהגעתי לשם, מצאתי מקום מלא באנשים. 4 כסאות וכולם תפוסים. עוד אנשים מחכים בצד ובחוץ. למזלי, הכניסו אותי ישר ואחרי ארבעים דקות, יצאתי עם התספורת ועיצוב הזקן שאתם רואים בתמונה.

כשחזרתי למשרד הפנים, החניתי את האופנוע בדיוק באותו מקום. פתאום שמתי לב שממש מול המקום שבו חניתי הייתה כל הזמן הזה מספרה. יותר נכון ״מעצב שיער״.

נזכרתי שהגעתי בבוקר וראיתי את הספר… סליחה מעצב שיער, יושב על הספה וקורא עיתון. עכשיו שאני חוזר מהמספרה הוא עדיין נמצא באותו מקום. לדעתי, אף אדם לא נכנס למספרה שלו כל היום.

חשבתי לעצמי, איך יכול להיות שמקום אחד מפוצץ באנשים, בזמן שמקום אחר ריק מאדם?

אולי זה קשור למקצועיות של הספר. כנראה שלא.

הסיבה שקיבלו אותי בהתראה כ״כ קצרה, זה כי הספר שטיפל בי היה מתלמד. בד״כ צריך להזמין למספרה הזו תור מראש. אבל בגלל שכל הזמן יש מתלמדים, אז תמיד יש כסא ריק למי שמוכן להקריב את עצמו.

הוא לא היה גרוע, הוא גם לא היה מעולה. האמת, אחרי שהוא סיים קרא לי אחד הספרים המקצועיים במקום והעביר עליי כמה פינישים קטנים, כדי להראות למתלמד איך אפשר לשפר את מה שהוא עשה.

אז זה לא קשור למקצועיות. כי סביר להניח שלאדם שפותח מספרה בעצמו יש קצת יותר ניסיון ממתלמד.

אולי זה קשור למגוון השירותים שהמספרה מציעה. כנראה שלא.

המספרה שהגעתי אליה פונה רק לגברים. יש להם לקוח אידיאלי אחד וכל דבר במקום הזה ממוקד רק בו. המוזיקה, העיצוב במקום, השפה שבה מדברים עם הלקוחות אפילו השפריצרים של המים נראים כמו בקבוקי ג’ק דניאלס.

מעצב השיער לעומת זאת פונה לכל מי שיש לו שיער. הוא כנראה מציע תספורת לגברים ולנשים. הוא בטח עושה צבע, פן ותסרוקות לאירועים. אולי אפשר לעשות אצלו גם החלקות ותוספות שיער.

על פניו נראה שמקום שמציע כ״כ הרבה שירותים יכול למשוך אליו יותר לקוחות. אבל מי שמבין קצת בשיווק, מבין שזה לגמרי הפוך.

אז זה לא קשור למגוון השירותים. כי סביר להניח שמספרה שפונה רק לגברים מזוקנים יש פחות דברים להציע ממעצב שיער.

אז למה זה קשור?

תראו, הסיבה האמיתית שהלכתי למספרה הזו במקום למעצב שיער, היא כי הייתה לי בעיה ספציפית מאוד.

התחלתי לגדל זקנקן לפני כחודש וחצי. אחרי שהוא גדל יפה, הבנתי שאם אני רוצה להמשיך לגדל אותו, אני צריך להתייעץ עם מישהו שמבין בזה. עם מומחה.

ומומחה צריך להיות מדויק בבעיות שהוא פותר.

מומחה לא יכול לעשות הכול בשביל כולם. הרי איך יכול אדם אחד להיות מומחה בכל כך הרבה דברים. אפילו אם מישהו נמצא שנים בשוק ויש לו ניסיון במגוון תחומים גדול, כשמסתכלים מהצד, זה פשוט לא מרגיש שהוא באמת מומחה.

אני רציתי תשובות לשאלות ספציפיות שהיו לי. עד כמה לגלח את הזקן בצוואר. האם לשים שמן על הזקן או חומר אחר. מה אני עושה עם השפם.

וברגע ששמעתי שיש מספרה שמתמחה בנושא, כל מעצב שיער הפסיד מבחינתי אוטומטית בתחרות. כי מומחים אמיתיים תמיד מנצחים.

וזו הסיבה שמקום אחד מלא באנשים בזמן שמקום אחר נשאר שומם.

 

עוד מאמרים בנושא

דילוג לתוכן