10 שאלות לשאול את עצמך לפני שמנסחים הצעה למוצר או שירות

שתף את הפוסט

כותרת: 10 שאלות לשאול את עצמך לפני שמנסחים הצעה למוצר או שירות

כבר יותר משבוע שאני רוצה להזמין אנשים להצטרף לקורס חדש שאני עושה, אבל איכשהו דוחה את זה.

זה כתוב לי ברשימת המשימות, מופיע לי ביומן וקופצת לי התראה לפחות פעם ביום לעשות את זה.

אבל אתמול הצצתי ביומן וראיתי שמועד תחילת הקורס מתקרב. אז לקחתי נשימה עמוקה והתיישבתי לכתוב את התוכן לדף נחיתה לקורס.

הסתכלתי על המסך ולא ידעתי מאיפה להתחיל. ואז הבנתי, זה תוכן יותר שיווקי מאשר אותנטי, לכן אני צריך קצת עזרה להניע את תהליך הכתיבה.

למזלי נזכרתי בכלי עזר שהכנתי פעם, בדיוק למצבים האלו – צ’קליסט עם 10 שאלות שעוזרות לנסח הצעה למוצר או שירות.

בזכות מענה על כמה שאלות די פשוטות, הצלחתי לסדר את המחשבות ולכתוב את עיקרי הדברים.

הדברים שכתבתי הפכו לבסיס של פוסט הזמנה לקורס, אותו פרסמתי בפייסבוק.

תוך מספר שעות קיבלתי המון פניות בנוגע לקורס והאנשים הראשונים כבר נרשמו.

מוזמנים להציץ בפוסט המקורי בקישור הבא: https://www.facebook.com/Benkes/posts/10156812856587762

אז חשבתי לשתף אתכם בשאלות שעזרו לי לצאת מהתקיעות.

אלו שאלות שצריך לשאול את עצמך, או להעזר במישהו, לפני שמנסים למכור משהו ולצאת בקמפיין.

 

שאלה 1: מה אני מציע למכירה?

מהו המוצר או השירות שאני רוצה להציע למכירה? מהו השם שלו?

לדוגמה: “לכתוב באמת” – קורס כתיבה אותנטית אונליין.

 

שאלה 2: מה המוצר או השירות כולל?

מהם המרכיבים של המוצר או השירות? מה הוא מכיל? מה הלקוח יקבל כאשר ירכוש? זה לא חייב להיות מפורט מאוד. רשמו את הקווים הכלליים בשלב ראשון.

לדוגמה: קורס “לכתוב באמת” כולל חמישה מפגשי לימוד + שלושה מפגשי שאלות ותשובות. הקלטות לצפייה מאוחר יותר. מסמך עם כלי עזר, תרשימים, תבניות וצ’קליסטים שונים. תרגילי כתיבה ותרגולים עצמיים לבית.

 

שאלה 3: מהו המחיר הרגיל של המוצר או השירות?

לדוגמה: 1,000 ש”ח.

 

שאלה 4: מהו המחיר המוזל שאני יכול לעשות על השירות או המוצר?

טיפ, לעומת מה שנהוג, מחקרים עדכניים מראים שדווקא מחירים עגולים יוצרים יותר אמינות בקרב הלקוחות.

לדוגמה: 500 ש”ח.

 

שאלה 5: האם יש תנאי תשלום מיוחדים?

האם אפשר לשלם בכמה תשלומים, להציע תשלום שנתי מוזל לעומת תשלום חודשי וכו’.

לדוגמה: עד חמישה תשלומים (בתוספת ריבית קטנה שהולכת לחברות האשראי)

 

שאלה 6: האם אני יכול לתת הטבה כלשהי, בנוסף למוצר או השירות? מה השווי של ההטבה?

האם אפשר להוסיף משהו שבאמת יעזור ללקוח להשיג תוצאה טובה יותר מאשר רכישת המוצר או השירות לבדו. אולי אפשר להציע משלוח בחינם, תקופת ניסיון מוזל או מוצר דומה נוסף במתנה.

לדוגמה: הגרלה של ביקורת תוכן מקיפה לחמישה אנשים שיישמו את התכנים של הקורס בצורה הטובה ביותר במהלך קורס “לכתוב באמת”.

 

שאלה 7: האם יש מוגבלות כלשהי למימוש ההצעה – כמות, פרק זמן או שילוב של שניהם?

רוב האנשים מתמהמהים לרכוש כי הם בטוחים שיש מספיק זמן או מספיק מוצרים לרכישה. אם זהו לא המצב, חשוב לציין את זה כדי לא לאכזב אותם.

לדוגמה: קורס “לכתוב באמת” מוגבל ל-30 משתתפים בלבד ומתחיל בתאריך 19/9.

 

שאלה 8: מהי הסיבה ההגיונית והכנה שלי למתן ההצעה המיוחדת?

אנשים נוטים להיות סקפטיים כשהם נתקלים בהצעה “טובה מדי”. לכן כדאי להסביר מהי הסיבה האמיתית שבגללה אתה מוכן לתת הנחה ו/או להוסיף הטבה כלשהי למוצר או לשירות הרגיל.

לדוגמה: זו הפעם הראשונה שאני מעביר את קורס “לכתוב באמת” ואני רוצה שהמשתתפים יתנו לי הצעות לדיוק התכנים. תמורת זה, אני מוכן לעשות הנחה קטנה.

 

שאלה 9: מהו התנאי למימוש ההצעה?

האם ההצעה המיוחדת מוגבלת רק לאנשים ספציפיים או פעולה מסוימת? לדוגמה, רק ללקוחות חדשים, רק למי שמגיע לחנות באופן פיזי או למי שרוכש מעל סכום מסוים וכדומה.

לדוגמה: כדי לחסוך התעסקות עם שיחות מכירה ועלויות של אנשי מכירות, אעשה הנחה על קורס “לכתוב באמת” רק למי שיקנה את זה אונליין בכוחות עצמו.

 

שאלה 10: מה צריך לעשות כדי לממש את ההצעה?

מה צריך לעשות מי שמעוניין לרכוש את המוצר או השירות במחיר המיוחד? לדוגמה להגיע לחנות, להשאיר פרטים בדף נחיתה, לרשום תגובה וכדומה. נסו לפרט כמה שיותר, כדי למנוע אי הבנות.

לדוגמה: להשאיר תגובה לפוסט או לשלוח לי הודעה בפרטי, כדי שאשלח קישור לתשלום.

 

זהו, אלו 10 שאלות לשאול את עצמך לפני שמנסחים הצעה למוצר או שירות.

דרך אגב, כל הדוגמאות הם הדברים שאני באמת כתבתי לעצמי אתמול, לפני שניסחתי פוסט הזמנה לקורס כתיבה שלי “לכתוב באמת”.

זה עזר לי לכתוב תוך שעה-שעתיים פוסט שפרסמתי בפרופיל האישי וגרם ליותר משלושים אנשים להתעניין בהצעה שלי.

אתם מוזמנים להקליק על הקישור הבא ולראות איך התשובות לשאלות השתלבו בפוסט המלא: https://www.facebook.com/Benkes/posts/10156812856587762

 

אם אתם רוצים לצאת בקמפיין כלשהו, מרגישים תקועים ולא יודעים מה לכתוב או לספר על המוצר או השירות שלכם, נסו לענות עליהם תחילה.

ברגע שתעשו את זה, תראו פתאום שדברים מתחילים להסתדר וליצור את הבסיס לכתיבת פוסט בנושא, דף נחיתה וכדומה.

אז נסו את זה בעצמכם וספרו לי איך זה עבד לכם.

אני אנסה לעזור לכם לחדד את הדברים ולכו תדעו… אולי זה יגיע למישהו שצריך את מה שאתם מציעים.

בהצלחה!

עוד מאמרים בנושא

דילוג לתוכן