21 דברים שלמדתי בקמפיין מימון המונים שגייס מעל 230,000 שקלים

שתף את הפוסט

עם כל הדברים המרתקים שמתרחשים בחיים שלי בזמן האחרון, שכחתי לספר לכם משהו.

זוכרים את קמפיין ההדסטראט של אפליקציית הליקוט “עץ הדעת”… עם הסרטון המצחיק של אביבית ג’וטי ברקוביץ’ הבעלים של המרכז המקצועי לליקוט.

אם לא, הנה כאן הגרסה המלאה שלו:

https://vimeo.com/720998017/f242863ebc

 

בקיצור, הקמפיין הסתיים בהצלחה וגייס 129%.

עם גיוס של מעל 232 אלף שקל, זאת האפליקציה שגייסה הכי הרבה כסף בהדסטארט.

היה לי תענוג גדול להגות את הקונספט לקמפיין ולאפליקציה – נכון שהשם “עץ הדעת” לאפליקציית ליקוט פשוט גאוני?!

זה היה מאתגר אבל ממש מהנה לכתוב את תסריט המכירה בשילוב הבדיחות (מקווה שהצלחתי להצחיק מישהו).

כמו כן, היה כיף ללביים את הצילומים לצד פלג אלקלעי המקצוען ולביים את עריכת הסרטון וההנפשות לצד גלעד ניסן המוכשר.

וכמובן, להיות בחברת שליחת האמת כמו אביבית המוכשרת ולעזור לה להנגיש לעולם את המתנות של הטבע.

בימים האחרונים ישבתי עם עצמי וחשבתי, מהם התובנות העיקריות שהבנתי מהקמפיין הזה, שאנשים צריכים לדעת.

עשיתי רשימה של 21 תובנות כאלו, חלקם רלוונטיות ספציפית למימון המונים וחלקן רלוונטיות גם לשיווק ועסקים בכלל.

 

תובנה 1 – בחן, אל תשער

אחת הסיבות העיקריות שעודדו את אביבית לשקול את בניית האפליקציה הייתה בקשת הקהל.

במשך שנתיים מאז יציאת ספר הליקוט שלה “הטעם שבטבע” אנשים כל הזמן אמרו לה “אולי תהפכי את זה לאפליקציה?”.

אז היא שיערה שאם יש ביקוש כ”כ גדול, ברגע שהיא תכריז על מימון המונים לאפליקציה היא תגיע ליעד מהר מאוד.

זה היה רחוק מאוד המציאות.

בניגוד למה שחשבנו, במהלך כל הקמפיין היה קשה מאוד לגרום לאנשים לתמוך באפליקציה עצמה.

נתקלנו בהרבה חששות והתנגדויות מהקהל, שעל חלקן אפרט בהמשך.

ולמרות הצלחת הקמפיין, לדעתי אחוז האנשים שתמכו נטו בגלל האפליקציה היה נמוך מאוד.

אבל זה היופי בקמפיין מימון המונים, אתה יכול לבחון מראש את הרעיון שלך לפני שאתה יוצא איתו לשוק ומשקיע המון כסף.

אם אביבית הייתה רצה לגייס כספים או לקחת הלוואות כדי לבנות את האפליקציה ורק אז מנסה למכור אותה, יכול מאוד להיות שזאת הייתה נפילה.

בעזרת קמפיין מימון המונים, אפשר לקבל פידבק מהקהל, להבין כמה אנשים באמת מוכנים להשקיע ולשנות את הדברים בהתאם.

לדוגמה, במהלך הקמפיין הוספנו תשורה (משהו שאפשר לקנות כדי לתמוך בקמפיין) של מנוי באפליקציה לכל החיים, למרות שזה לא היה בכלל בתוכניות.

אז אל תשערו ותסמכו על מה שאנשים אומרים שהם יקנו – בחנו את זה בעצמכם.

נסו למכור להם ותראו את התגובות – זאת הדרך הכי טובה לדעת בוודאות מה יימכר.

 

תובנה 2 – למה לשלם על חינם

אחת ההתנגדויות החוזרות שקיבלנו על התמיכה בקמפיין הייתה “למה שאני אשלם על אפליקציה?”

הבעיה היא שאפליקציות בכללי נתפסות לרוב כמשהו חינמי (בעיקר בקרב משתמשי אנדרואיד, שזה הנייד שיש לרוב אנשים בישראל).

ואולי גם בגלל שיש אפליקציות חינמיות שנראות דומות בערך (למרות שהן ממש לא), אנשים לא היו מוכנים לשלם על משהו שנתפס חינם.

לא משנה כמה הדגמנו את השוני בין האפלקציות, הדגשנו את ההתאמה אל צמחי הבר הגדלים ספציפית בישראל והסברנו על עלויות הפיתוח היקרות וחוסר הרצון לדחוף לאפליקציה פרסומות – לאנשים עדיין היה קשה לקבל את זה שזה עולה כסף.

התובנה כאן היא שלפעמים הפורמט הוא המסר.

אם אתה מציע משהו שנתפס זול או חינם, יהיה קשה לדרוש על זה מחיר גבוה.

 

תובנה 3 – זה לא בשבילי

דבר נוסף שגילינו הוא שאוכלוסיות מסוימות מעדיפות דברים אחרים מאשר אפליקציה.

ציבור מבוגר יותר לדוגמה, על אף העניין שלו בטבע וליקוט, לא היה מעוניין ברכישת אפליקציה (וגם לא הסתדרו עם אתר הדסטארט).

כמו כן, לחובבי ספרי הטבע הייתה התנגדות עזה לצרוך את המידע דרך הנייד.

זה נתפס כשני דברים מנוגדים שלא צריכים להתערבב ולא קיבלנו הרבה תמיכה מהם.

ככה שקהל היעד, אפילו אם הוא נתפס כאידיאלי, תמיד קטן יותר ממה שנדמה.

 

תובנה 3 – תמיד צריך עוד לקוחות

אחת ההפתעות הגדולות בקמפיין הייתה שרוב הלקוחות הקיימים לא רכשו משהו ותמכו.

הייתה לנו ציפייה שברגע שהקמפיין יעלה לאוויר ונציע ללקוחות עבר לרכוש משהו, בהנחה יפה, הם יקפצו על ההזדמנות.

אבל התבדנו. למרות הודעות חוזרות ונשנות (שהגיעו עד לתחנונים…) לא הצלחנו להשיג מספיק תמיכה בשבועות הראשונים מהקהל הקיים, כדי להגיע ל-20% מימון.

רצינו להגיע למימון של עשרים אחוז לפחות, כדי להתחיל לפרסם לקהל חדש, אבל זה לקח המון זמן להגיע ליעד הראשוני הזה.

אז אל תסמכו על לקוחות קיימים, לא כולם יקנו. לפעמים צריך להכניס עוד לקוחות חדשים לעסק.

 

תובנה 4 – לחמם את ה”חמים”

אחרי שבועיים של ניסיון להשיג את תמיכת הלקוחות הקיימים בלי הצלחה רבה, הבנו שצריך להחליף אסטרטגיה.

לא משנה כמה “חם” אתה חושב שהקהל שלך, לאנשים יש דברים אחרים בחיים.

גם אם הם צפו בסרטונים או רשומים לתפוצה ומקבלים ממך מייל פעם ב…, הם לא יושבים ומחכים שרק תסכים למכור להם משהו.

גם הקהל החם מתקרר ואז צריך לחמם אותו.

לקחנו השראה ממהלך שיווקי של יוליה גרוס והרמנו בזריזות “קייטנת ליקוט אינטרנטית”.

הצענו לאנשים להירשם ל-30 יום של תכנים במייל בנושא ליקוט ולקבל בחינם מידע על צמחים, מתכונים ומקומות.

ככה יכלנו להזכיר להם את הערך של ליקוט ולמה כדאי להם לתמוך בפרויקט.

נרשמו לקייטנת הליקוט 3,500 איש, חלקם היו לקוחות או בתפוצה וחלקם לא הכירו את אביבית לפני.

סך הכל תמכו בקמפיין כ-350 ממשתתפי הקייטנה שאנחנו יודעים עליהם בוודאות – זה 10% מתוך הנרשמים לקייטנה וכשליש מסך התומכים בקמפיין סך הכל.

יכול מאוד להיות שיש יותר, בגלל שהקמפיין רץ בכמה ערוצים.

אבל המסקנה היא חד-משמעית – כל קמפיין ארוך טווח צריך לכלול תקופת חימום כלשהי במהלכו או לפני שיוצאים לדרך.

לדעתי, כמה שיותר מוקדם טוב יותר.

 

תובנה 5 – כוחה של רשימת תפוצה

חלק נכבד מהתמיכה בקמפיין הגיע מדיוורים ששלחנו לרשימת התפוצה.

כמות האנשים שתמכה בקמפיין באופן ישיר או באופן עקיף דרך דפי נחיתה לתשורות ספציפיות (אדבר על זה בסעיף נפרד) הייתה שווה פחות או יותר לתמיכה שהגיע דרך פרסום ממומן.

אז למרות שאחוזי הפתיחה נמוכים והרבה מיילים מגיעים לספאם, אל תוותרו עדיין על הערוץ הזה.

בגלל שאתה משקיע פעם אחת עבור איסוף הפרטים של הלקוח ואז יכול לתקשר איתו לאורך זמן בעלות אפסית, דיוור במייל מוריד משמעותית את עלויות השיווק והפרסום.

שבקמפיין מימון המונים זה דבר קריטי מאוד לעשות.

 

תובנה 6 – וואטסאפ שולט!

טוב, זה משהו שקצת הלקתי את עצמי כשהתעכבתי עליו בבניית הקמפיין לקייטנת הליקוט (תובנה 4) אבל אז זה השתלם בגדול.

הוספתי לעמוד התודה, לאחר ההרשמה לקייטנה, אופציה לשלוח את הקישור לדף הנחיתה הראשון לאנשים בוואטסאפ.

מסתבר שיותר מ-20% מהנרשמים לקייטנה הגיעו דרך השיתופים בוואטסאפ!

זה נתון מטורף שבכלל לא דמיינתי שיהיה רלוונטי.

כנראה שבגלל שרוב האנשים נרשמים דרך הנייד, היה קל להם לשלוח לחברים הקרובים ולקבוצות בהם הם חברים, הזמנה להצטרף.

זה עוד משהו שהוריד את עלויות הפרסום בצורה משמעותית ואפשר להגיע לאנשים חדשים, שאולי לא היינו מגיעים אליהם בעזרת פרסום בפייסבוק.

 

תובנה 7 – קידום ישיר לעומת הדסטארט

אחד מהדברים שזיהינו בשבועות הראשונים, זה שאחוז ההמרה בעמוד ההדסטראט קטן מאוד.

הייתה לי הרגשה שאנשים מגיעים לעמוד מתבלבלים ולא יודעים באיזו תשורה לבחור.

מה שקורה במצב כזה, הוא שהם מתלבטים עד שהם מתייאשים ומחליטים לסגור את העמוד ולבחור בפעם הבאה.

אז בניתי עמודי נחיתה ספציפיים לשלושת התשורות העיקריות שרצינו לקדם – ספר, סיור וקורס שנתי.

את העמודים האלו פרסמנו ישירות לקהל במטרה לאסוף פרטים של מתעניינים ולמכור להם בטלפון.

כשעלה לאוויר עמוד הנחיתה הראשון שבו הצענו את ספר הליקוט בהנחה משמעותית, נכנסו מ-100 פניות תוך 24 שעות – מהמייל והפרסום הממומן.

הסיורים לא עבדו משהו, אבל עמוד הנחיתה של הקורס הביא מספר פניות כל היום.

זה היה מעולה כי עלות הקורס גבוהה משמעותית מכל שאר התשורות ובשביל למכור אותו נדרש לדבר עם אנשים בטלפון.

זה היה הדבר העיקרי שעזר למכור את הקורס.

אז במקרה הזה, כאשר יש קושי להשיג תמיכה לדבר העיקרי בקמפיין, מומלץ לנסות לקדם את התשורות המובילות באופן ישיר.

עמוד ההדסטארט מבלבל והסיכוי שמישהו יכנס לעמוד ויבחר דווקא את התשורה הזו נמוך מאוד.

 

תובנה 8 – מכירות זה מקצוע

בגלל הקמפיינים הישירים לספר, לסיורים ולקורס, ביקשתי ממנה להכין אשת מכירות להתמודד עם כל הפניות שיגיעו.

אבל במקום זה, הפניות הגיעו למנהלת המשרד, שהתקשתה להתמודד עם העומס.

חלק מהאנשים כבר רכשו דרך הדסטראט, חלק רצו לברר מה קורה עם ההזמנה שלהם, חלק לא הבינו למה הם משלמים עכשיו ומקבלים את הספר רק בעוד חודש וחצי.

בקיצור, אחרי יום אחד היא הייתה מותשת לגמרי ושלחה הודעה ארוכה שמביעה את התסכול שלה.

לי זה היה מוזר מאוד, כי כל מי שעבד במכירות, יודע שככה מתנהלים הדברים.

לאחר תשאול קצר, הבנתי שמי שטיפלה בפניות היא לא אשת מכירות מקצועית .

היינו צריכים לעצור את הקמפיין, עד שאביבית השיגה מישהי אחרת שיכולה לטפל בפניות.

חשוב להבין שמכירות זה מקצוע.

כל אחד יכול ללמוד איך להיות איש מכירות טוב או טוב יותר.

אבל אי אפשר לצפות ממישהו שלא רגיל להתמודד עם כמות פניות גדולה, להדביק את הקצב, כמו שאיש מכירות מקצועי היה מצליח לעשות.

 

תובנה 9 – אנשים קונים דברים לא צפויים

אחת מהתשורות שכללנו בפרויקט הייתה “סיור ליקוט פרטי בגינה הביתית” בעלות של 1,000 ש”ח.

ממש לא ציפינו שמישהו ירכוש את זה, כי היו אפשר לתמוך עבור דברים הרבה יותר שווים, לדעתנו.

כמו כן, זאת התשורה שאביבית הכי פחות רצתה לקדם, כי זה גוזל זמן רב לעשות סיור כזה.

למרות זאת, שלושה אנשים רכשו את התשורה הזו בימים הראשונים של הקמפיין (4 סה”כ).

נראה לי שהתובנה המשמעותית פה היא להציע רק דברים שאתה באמת רוצה למכור, כי אנשים נוטים לקנות דברים לא צפויים.

 

תובנה 10 – להציע תשורות בעלויות גבוהות

ממוצע התמיכה של הקמפיין הזה היה 245 ש”ח לתומך (לעומת 200 ש”ח בלבד בקמפיין הקודם).

ככל שהממוצע לתומך גבוהה יותר, כך אפשר להגיע ליעד בעזרת פחות תומכים.

הדרך להגדיל את הממוצע הזה, היא להציע תשורות בעלויות גבוהות יותר.

למרות שעלות האפליקציה אמורה להיות 25 ש”ח לחודש (20 ש”ח במסגרת הקמפיין), התשורה הנמוכה ביותר הייתה 70 שקלים.

הוספנו תשורות בעלות של 800 ש”ח ומעלה, קורס ליקוט שנתי, סיור פרטי ואפילו אירוע ליקוט לחברה בעלות של 4,500 ש”ח.

כמו כן, הוספנו חבילות שכוללות סיור, סכין, ספר וכו’, מה שמאפשר למכור את אותם דברים שיש לך, אבל בחבילה עם תג מחיר גבוה יותר.

אפילו אם רק אחוז קטן מהאנשים יבחר לרכוש משהו יקר יותר, זה עדיין יקרב אותך מהר יותר ליעד.

 

תובנה 11 – חשיפה חוזרת

שיעור חשוב שלמדתי במשך השנים, זה שאנשים צריכים לראות את המודעות שלך שוב ושוב, לפני שהם עושים פעולה.

במערכת הפרסום של פייסבוק תחת הסעיף “Frequency”, אפשר לראות כמה פעמים אנשים נחשפו למודעה.

ההחזר על ההשקעה בפרסום הכי טוב הגיע מקמפיינים שבהם אנשים נחשפו לאותה מודעה שלוש, ארבע ואפילו שש פעמים.

כל עוד הפרסום מביא תוצאות, אני ממליץ לאפשר למודעה להופיע לאנשים בפיד 8-10 פעמים לפני שמכבים או מחליפים אותה.

 

תובנה 12 – עקרונות שיווק נצחיים תמיד עובדים

אין מה לעשות, יש עקרונות שיווק שפשוט עובדים תמיד – אני מדבר על דחיפות ומוגבלות.

המודעות שהביאו להכי הרבה רכישות, היו המודעות שעודדו את הקהל לרכוש “…אחרת כל הכסף שהושקע עד עכשיו ילך לפח” או המודעות שהזהירו כי “3 ימים אחרונים לנצל את המבצעים…”.

נכון, לפעמים לא בא לנו להיות בתפקיד של איש מכירות מלחיץ, אבל בפרסום זה עובד.

 

תובנה 13 – יח”צ לא מביא מכירות ישירות

במהלך הקמפיין אביבית התראיינה מספר פעמים בערוצים ותוכניות מוכרות.

אבל לרוב הופעות בתקשורת לא עוזרות להגדלת המכירות באופן ישיר.

זאת אומרת שלא ראינו קפיצה משמעותית במכירות אחרי ראיון כזה או אחר.

אבל זה עזר לקדם את הרעיון באופן כללי ותרם לאפקט המצטבר של בניית האמון והרצון לתוך בפרויקט.

 

תובנה 14 – תכינו מראש כמה שיותר חומרים

למרות שלפעמים צריך, במהלך קמפיין מימון ההמונים, אין הרבה זמן ליצור תכנים חדשים.

לכן זה חשוב להפיק כמה שיותר חומרים, עוד לפני שמתחילים את הקמפיין.

אנחנו צילמנו שני סרטונים מאוד מקיפים שמהם הצלחנו לחתוך הרבה חומרים, סרטונים קצרים, תמונות וכדומה, כדי לשלב במהלך הקמפיין.

אז אל תחששו להפיק יותר מידי חומרים, מקסימום תשתמשו בהם אח”כ.

טיפ: מצאתי תוכנה מגניבה בשם Image Grabber שמאפשרת להפיק תמונות מתוך סרטון.

בוחרים את הסרטון שרוצים, מגדירים כמה תמונות רוצים והתוכנה רצה על כל הסרטון ועושה צילומי מסך בהתאם לכמות התמונות שאתם רוצים.

ככה אפשר להוציא סדרה של תמונות מתוך סרטון שהפקתם ולהשתמש בזה בשיווק, במקום לנסות לעצור את הסרטון כל כמה שניות כדי למצוא את הפריים המתאים.

 

תובנה 15 – קצרו את הסרטון הראשי

זאת התובנה שהיה לי הכי קשה לקבל והיא גם נשמעת מנוגדת לתובנה הקודמת, אבל אני אסביר.

הסרטון הראשי של הקמפיין היה בהתחלה בערך 8-9 דקות.

בתור מישהו שמאמין בקופי ארוך וראה תוצאות יוצאות דופן מדפי מכירה באורך של 20-25 עמודים, הייתי בטוח שגם בקמפיין כזה, צריך לתת כמה שיותר מידע בסרטון הראשי.

אבל האתגר הגדול עם אתרי מימון ההמונים זה שהפורמט שלהם שונה מדף מכירה רגיל.

כאשר נכנסים לעמוד הקמפיין, רואים את התשורות בצד, תיאור קצר ליד הסרטון, עוד טקסט למטה – בקיצור, יש בלאגן בעיניים.

במובייל זה אפילו עוד יותר נורא.

ובעיקר בקמפיינים שבהם המוצר הראשי פחות מעניין את הלקוח הפוטנציאלי, מאשר המבצעים על התשורות השונות, ניסיון למכור “חזק” לא עובד.

חלק גדול מהמכירות הגיעו בכלל מקמפיינים ישירים (תובנה 7) שעשינו לתשורות ספציפיות.

חלק גדול אחר מהמכירות הגיעו בימים האחרונים מאנשים שנחשפו לקמפיין לאורך זמן והחליטו לתמוך בסופו של דבר לתמוך בו (בעזרת קצת לחץ מצידנו – תובנה 12).

ובגלל שהקמפיין שלנו לא קידם משהו שפותר בעיה ספציפית כואבת ללקוחות, לא היה סיבה לשבת ולצפות בסרטון ארוך שמסביר על כל היתרונות והתועלות.

לדעתי, בסופו של דבר, אנשים תמכו בגלל הרעיון והתשורות – פחות בגלל המוצר.

אבל זה דבר שהוא שונה מקמפיין לקמפיין ושווה לבחון את זה.

 

תובנה 16 – העזרו במוחות נוספים

על הימים הראשונים של תחילת הקמפיין, נטש אותנו מפרסם הפייסבוק, שאמור היה להריץ את המודעות.

זה ממש עצבן אותי, כי מאוד רציתי שיהיו עוד אנשים בתמונה.

גם כדי להוריד מאביבית וממני את נפח העבודה וגם כדי שאפשר יהיה לקבל מהם עוד רעיונות.

אז בלית ברירה, אני הרצתי את הפרסום הממומן של הקמפיין בחודש הראשון.

בחודש השני אביבית צרפה חברת פרסום נוספת שלקחה את הפרסום בשתי ידיים.

זה עשה הבדל גדול.

כי לא משנה כמה אתה מבין בשיווק ופרסום, לפעמים אתה צריך עוד נקודות מבט אחרות, כדי להפיק רעיונות חדשים וטובים.

כמו כן, זה קצת מטורף לחשוב ששני אנשים יכולים לתפעל לבד אופרציה כזו… כנראה שאביבית ואני קצת מטורפים.

בכל מקרה, הכניסה של החברה הנוספת למשחק עזרה מאוד, כי הם יצרו המון מודעות, בחנו הרבה קהלים והביאו רעיונות חדשים.

אז גם אם אתם מרגישים שאתם יכולים להתמודד עם הכל לבד, כדאי לשקול לקבל עזרה נוספת מבחוץ.

 

תובנה 17 – פנו מספיק זמן לקמפיין

ממש באמצע הקמפיין אביבית הייתה צריכה לטוס לשבועיים לרומניה.

זו הייתה חופשה שהיא תכננה לפני הרבה זמן עם המשפחה וחברים והיא לא רצתה לוותר עליה.

היא חשבה לתומה שהיא תצליח לעבוד במהלך החופשה, אבל זה היה מאתגר מאוד.

לדעתי, זה קצת פגע בשוונג שנכנסו אליו ולקח לנו זמן להתאושש מזה.

הייתי ממליץ לפנות חודשיים שלמים רק לקמפיין, בלי שום תוכנית באמצע.

לא לנסות לקדם שירותים או מוצרים אחרים, לא ארועים, לא חופשות – רק קמפיין.

כמו כן, להודיע למשפחה ולחברים שאתם הולכים להיעלם לחודשיים האלו ואתם מבקשים שיבינו ויתמכו בכם.

למזלה של אביבית, יש לה בעל וילדים מקסימים שנתנו לה גב.

הבת הבכורה שלה אפילו עשתה סרטון שיווקי לא רע לקידום הקמפיין שהמסר העיקרי שלו היה “תתמכו בקמפיין מהר, כי אני רוצה את אמא שלי בחזרה…”.

 

תובנה 18 – צפו לפיק המכירות שמגיע בסוף

לקח לנו יותר כמעט 3 שבועות להגיע ל-20% תמיכה בקמפיין (סכום של 36,000 ש”ח).

אבל רק בשבועיים האחרונים הקמפיין קפץ מ-70% לכמעט 130%!

זה כמעט כפול כסף ממה שהקמפיין הכניס עד אז.

האמת ששבועיים לפני הסוף, אני כמעט איבדתי תקווה.

אבל כנראה שמאמצי השיווק המצטברים – הערך שנתנו לאורך הקמפיין, ההופעות בתקשורת, הדחיפות, המוגבלות והחשיפה החוזרת – עשו את שלהם.

אביבית אמרה לי את כל הזמן שזה מה שיקרה, אבל בתור מכור לתוצאות לא הצלחתי להתאפק וחשבתי שמשהו לא בסדר.

אז חשוב להבין שבקמפיין מסוג הזה (והאמת שבעוד הרבה סוגי קמפיינים) רוב הרכישות מגיעות על ההתחלה ובסוף.

 

תובנה 19 – קמפיין מוצלח מושך עוד תומכים

יש אנשים שלא יתמכו בקמפיין עד שהוא לא השיג 100% מימון.

בגלל האופן שבו מימון המונים עובד, אתה משלם עבור משהו שאותו תקבל, אולי, רק אם הקמפיין יצליח בעוד חודש-חודשיים.

זה קצת מוזר (ואולי לחלק מפחיד) לשים את כרטיס האשראי שלך עבור משהו שלא בטוח יצא לאור.

אז כאשר אנשים רואים שהקמפיין מומן בהצלחה והגיע ל-100% תמיכה, הם כנראה מבינים שזה אמיתי ומוכנים לתמוך.

זה אולי יכול להסביר את הקפיצה האדירה שהייתה בשבוע אחרון, ברגע שהקמפיין הגיע ל-100%.

 

תובנה 20 – לא לוותר עד הרגע האחרון

זה מביא אותנו לתפיסה שחשובה בקמפיין מסוג זה ובכלל בחיים.

לא לאבד תקווה עד שהשופט לא שורק לסיום.

ממש לאחרונה תמכתי בקמפיין מימון המונים שנחשפתי אליו ממש מקרה , בסכום די גבוה, שעות ספורות לפני הסיום.

ככה שאי אפשר לדעת מה יקרה רגע לפני הסוף – אז לא להפסיק לשווק ולקדם את הפרויקט.

לכו תדעו, פתאום מישהו יכול לפתוח מייל מכם או להיתקל בפוסט בקשר לקמפיין ביום האחרון ולהחליט לתמוך בסכום גבוה, וזה מה שיעזור לכם לגייס את ה-100%.

אז לא לוותר!

 

תובנה 21 – עמלות הן רק בונוס

זאת תובנה אישית בנושא מתן שירות ללקוחות בתחום העסקי.

אחד הדברים שאני עושה בכל קמפיין שאני מעורב בו בצורה כזו, הוא להצמיד את תוצאות הקמפיין לעמלות בצורה של אחוזים מההכנסות.

כשעשיתי את זה לראשונה לפני שנים, כל כך האמנתי בקמפיין שחשבתי שלא צריך תשלום בסיס.

כבר ראיתי איך אנחנו עושים מספיק כסף שאחוז מסוים מההכנסות שסגרנו יהיה די והותר עבור העבודה שאני אשקיע.

לצערי, הקמפיין הזה לא צלח והתשלום שלי היה בסדר גודל של מאות שקלים, על עבודה של חודשים.

מאז למדתי לא לסמוך על אחוזים מתוצאות ואני עושה דברים קצת אחרת.

בכל קמפיין אני גובה סכום כסף עבור השירותים שלי, ככה שיכסה את ההוצאות והצרכים שלי.

ככה שכל עמלה נוספת שאקבל תהיה בונוס ולא משהו שאני צריך לסמוך עליו כדי לשרוד (או אפילו כדי לשגשג).

הקמפיין הנוכחי אמנם הצליח, אבל סגרנו על עמלות מעל סכום מסוים, שלצערי לא הגענו אליו.

אז לכל מי שחושב לעשות מודל כזה, למרות הביטחון שיש לכם ביכולות שלכם, אל תסתנוורו ממוצרים ואל תסכנו את ההכנסה שלכם.

גבו את הסכום הבסיסי שאתם צריכים וכל השאר הוא בונוס.

זהו, הגענו לסוף.

אלו 21 התובנות שלי מקמפיין מימון המונים שגייס מעל 230 אלף שקל.

תודה שקראתם עד לכאן ואני מקווה שזה יעזור לכם.

ואם נהנתם מהתוכן, אתם יודעים כבר מה לעשות.

אוהב המון!

 

עוד מאמרים בנושא

דילוג לתוכן